vrijdag 11 april 2014

Hoge druk

Afgelopen week controle bij de huisarts gehad. Bloeddruk. En ondanks eerdere medicatie 170 over 110... te hoog dus.

Na de (standaard) preek, kreeg ik een receptje mee: betablokkers. Dit kan niet goed zijn, want ik was een beta-leerling en in mijn werk is de beta-kant heel belangrijk. Die pilletjes gaan niet alleen mijn hartslag omlaag brengen en daardoor mijn bloeddruk. Ze gaan ook mijn beta-kant blokkeren.
2x56=.. geen idee. Betablokkers! Wet van Newton? Wat was dat ook alweer? Betablokkers!
Maar de 'bright side' is dat de kans op hart- en vaatziektes wel wordt verminderd. Hoeveel?  Betablokkers! Geen idee.

Wat ik wel weet zijn de bijwerkingen: duizeligheid, misselijkheid, vermoeidheid, koude handen en voeten. (leuk voor mijn vrouw als ik dichter tegen haar aankruip) Je moet iets over hebben voor je gezondheid. De bijsluiter en arts hebben het over een 'rem op je lijf'. Maar als iets mij probeert te remmen terwijl ik vooruit wil, word ik opstandig. Geeft leuke situaties thuis...

Over twee weken nieuwe controle om te zien wat het effect van de pillen is. Bijwerkingen, bloeddruk en afkickverschijnselen... Uiteraard moet ik stoppen met (electrisch) roken. Afzien dus.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten