woensdag 12 maart 2014

42

Volgende week om deze tijd ben ik 2 dagen 42-er... Hoe zal het leven er dan uitzien?
Volgens het KNMI, 20% kans op zon, 70% kans op regen... en 10% kans op...  In ieder geval 100% kans op gemeenteraadsverkiezingen.

42 is zo'n leeftijd waarop je gaat nadenken... 2x21, 3x14... 4x10,5... enz. Nee hoor, 42 is een gewone leeftijd en ik ben blij dat ik zover al gekomen ben ;-)
Ik denk dat ik het aardig voor elkaar heb. Vrouw, 2 kinderen, hond, eigen zaak, eigen huis, hypotheekbetalingen, auto op afbetaling, schulden... precies wat ik voor ogen had toen ik jong was: "Wat wil je later worden, zoon?" Dit dus !...?

Volgende week word een week zoals gewoonlijk. Vieren doe ik mijn verjaardag niet, al een paar jaar niet meer. Hooguit een paar 'toevallige' bezoekers, maar geen feestje of iets dergelijks. Wel heb ik altijd voor de zekerheid een taart of gebak achter de hand.
Ons jaarlijkse feest in september is een betere gelegenheid, want dan is de rest van het gezin jarig, 3 binnen 3 weken. Veel makkelijker om dan een feest te houden.
Wel hoop ik een beetje op een ontbijtje op bed, met een tekening of zelfgemaakte kaart van de kids en een taartje, met liefde gebakken door mijn vrouw. Alleen jammer dat ik op een maandag jarig ben, dan zal het wel een boterham met een kop koffie worden, terwijl we de kids klaarmaken voor school. Het gewone leven van een 42-jarige man.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten