vrijdag 28 maart 2014

Vrijdag

Het is vrijdag... vrij-dag... VRIJ! Dag, niet voor mij dus. De laatste werkdag van de week dat is het. Voor een ondernemer ziet de week er heel anders uit dan voor de meeste anderen.
Mijn kalender heeft eigenlijk de volgende dagen nodig: eerstedag, tweededag, middendag, voorlaatstedag, laatstedag, superdag, bijnaeerstedag. Voor de duidelijkheid: superdag komt van supermarkt. Net als voor 90% van de bevolking, is zaterdag de dag om in te slaan voor de komende week.
Ik geef toe het is even wennen, maar het zit er zo in. Net als met de euro: in het begin vergelijk je het met hoe het ooit was, met de traditionele manier, maar later gaat het automatisch... En af en toe kijk je met weemoed achterom.

Deze week was weer een prettige week. Druk, net iets te druk, maar een lekkere drukte. Drie dagen extern tekenwerk bij een nieuwe klant, 's avonds de lopende projectjes bijwerken. Vervolgens donderdag twee nieuwe projecten opgestart en vandaag, laatstedag 28 maart (Nationale Pannenkoekdag), kleine zaken bijwerken, archiveren en administreren. En niet te vergeten: factureren! Was het maar elke week zo, dan was ik een heel tevreden ondernemer. Nu ben ik een tevreden ondernemer, en dat is in deze tijd ook niet slecht.


De eerste drie dagen heb ik dus 'extern gezeten', zoals ik dat noem. PC onder de arm en bij een klant neergezet en daar tekenwerk geproduceerd. Dat is wel even wennen en het voelt alsof je weer voor een baas werkt, maar dan zonder baas. Telefoontjes, rumoer, overleg, mensen die in- en uitlopen... Dat heb ik op mijn nieuwe kantoor (6m², uitzicht op het zuiden) niet. Ja, mijn vrouw en kinderen die beneden de boel op stelten zetten of af en toe eens binnenlopen, maar dat is toch anders. Soms mis ik het, soms.

Het aftellen naar het weekend is begonnen... Ik ving vanmorgen op dat het een mooi weekend gaat worden. 20 Graden, maar niet 10 voor de middag en 10 na de middag. Heerlijkheid! Genieten! Mijn ouders nemen het mooie Spaanse weer mee deze kant op.

Over Spanje gesproken; vanmorgen hoorde en las ik het bericht dat er nu al organisaties bezig zijn met stil overleg over de toekomst van... Zwarte Piet! WTF! "...dit om onrust in december te voorkomen..." Doe effe normaal! Ho, wacht, volgende week dinsdag is het 1 april! Het zal toch niet...?!
RTLnieuws.nl: "Bij het overleg ... actie 'Zwarte Piet is racisme'... Sint Nicolaas Genootschap ... mening gepeild van Het Sinterklaasjournaal, de Zwarte Pietenschool en leraren en kinderen van scholen in de Bijlmer en Enschede." Artikel hier.

Dit kan toch alleen maar een 1-aprilgrap zijn? Wie maalt er om de mening van kinderen uit de Bijlmer en Enschede... Waarom Enschede? De Bijlmer, daar kan ik me iets bij voorstellen, zonder dat ik racistisch wil overkomen. Is het omdat beide plaatsen een ramp hebben doorstaan en dit die rampen zou kunnen overstijgen? Denk het niet. Nee, dit is een 1-aprilgrap. Of zou het met Zwarte Piet toch net zo gaan als met de gulden en de normale weekdagen? Even wennen dat het anders is en af en toe weemoedig omkijken...

Zo, nu eerst Nationale Pannenkoekdag vieren en voor later: goed weekend!

P.S. Weet iemand wanneer het Nationale Stroopwafeldag is? En wanneer is het Internationale Wentelteefjesweek? Over drie weken ga ik in ieder geval naar het Bossche Bollen Event 2014. Wie gaat er ook?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten